12 tipů na dobrý spánek

Spánek je nejdůležitější část dne. Věděli jste, že máme dva druhy spánku? REM a NREM. NREM spánek odbourává ty velké části regenerace mozku. REM spánek jde více do hloubky. A odbourává ty hlavní špatné neurony mozku. To jak se ráno cítíte záleží na obou, ale hlavní spánek je ten ranní. Pokud jdete spát v půlnoci a vstáváte v 6 ráno tak se nikdy, podotýkám nikdy nebudete cítit dobře vyspaní a nebude schopni reagovat a rozhodovat na 100%.  O tom jak spánek dokáže s tělem reagovat se dnes zabývat nebudeme, ale dám Vám tipy jak tomu předejít. Určitě si pamatujete spánek, kdy jste se probudili a řekli jste si tyjo dneska jsem se vyspal dorůžova. To je ono. To je kvalitní spánek. A někdy jste se probudili a řekli jste si tyjo jsem nevyspaný.   Já osobně nejsem tzv. skřivan. Nechodím spát brzo a vstávám brzo ráno. Ani nejsem sova. Nechodím spát pozdě a vstávám pozdě. Jsem něco mezi tím. Mám vyzkoušeno, že když konstantně vstávám v 8:30 až 9:00 ráno tak jsem nejvíce produktivní a můj mozek jede na 200% a dokážu tvořit, učit se. Jeden mýtus, který slýchávám stále. Konečně bude víkend a dospím se? Řekli jste to někdy? Pokud ano tak mám pro Vás novinku. Nikdy se nedospíte. Můžete dělat co chcete, ale nikdy se nedospíte z celého týdne. Za těch pár dní budete mít pořád spánkový deficit, který se bude táhnout s Vámi stále dokud nepochopíte, že by jste měli spát stále stejně i přes týden.  

1.Pravidelný spánek

Choďte spát vždy ve stejný čas a probouzejte se stejně. Nenastavujte si budík, ale usínák. O víkendu nechoďte spát pozdě a ráno nevstávejte jinak než v týdnu.  

2. Necvičte déle jak 2-3 hodiny před spaním

Ano i to je smysluplné. Jelikož tělo bude stále rozjeté a Vám se nebude chtít spát.  

3.  Kofein a nikotin

Kafe, kola, čokoláda a určité druhy čajů  obasahují stimulant kofein. Víte, že kofein může vyprchat až za 8  hodin. A tudíš usínání je velmi těžké.  

4. Alkohol a spánek?

Určitě dokáže uvolnit, ale nadměrné užívání (u každého jinak) Vás připraví o REM spánek. Tudíš máte takový lehký spánek. Alkohol má za následek i buzení v noci a proto raději alkohol vynechejte.  

5. Těžké jídla a spánek?

Vydatné jídlo na noc není to pravé ořechové. Opravdu ne. Raději si dejte lehčí svačinu. A pít na noc taky není ta pravá volba, jelikož se budete budit kvůli močení.  

6. Léky a jejich užívání

Všechny léky, které mají vliv na nachlazení, kašel, rýmu by neměly patřit před spánkem.  

7. Spát po třetí hodině odpoledne.

Šlofíky Vám pomůžou vykompenzovat ztracený spánek, ale nevyřeší ho…  

8. Před spaním vypni hlavu

Jdeš spát s plnou hlavou starostí? Tak máš smůlu a věř, že neusneš. Raději zvol knížku nebo něco co Tě dokáže uvolnit.  

9. Horká koupel

Po horké koupeli je prokázáno, že se budete cítit uvolněni a to je právě čas jít spát.  

10. Místo kde spíte

Chladná ložnice, tmavá místnost, ideálně žádná elektronika, nízká teplota. Pohodlný spánek jen díky polštáři a matraci. Věnujte tomu čas.  

11. Denní světlo jako náboj

Vystavujte se dennímu světlu. Pokud špatně spíte tak doporučení je takové, že se každý den vystavíte po ránu slunečnímu světlu.  

12. Nelež bdělí v posteli

Pokud nedokážete usnout po 20- ti minutách v posteli tak vstaňte a věnujte se uklidňující činosti dokud nezačnete být ospalí. Raději něco dělejte než bý v depresi z neusínání.