Když jsem se bavil s ženami ohledně kardia, tak většina odpoví: chodím běhat na pás, jezdím na kole ve fitku nebo jdu na orbitrek. A já se ptám jak dlouho a odpověď byla pro mě alarmující. Třeba hodinu a pak jdou cvičit na 15 minut břicho a já s pohledem nechápavým říkám jako fakt? No fakt odpoví jedna cvičenka. Říkám dobře a odpovídám ji zdvořile a myslíš, že je dobré ztrácet čas hodinu na kardiu? Trošku naštvaným pohledem odpoví a proč ne?

 

Řeknu Vám holky jak to vlastně je.

Většina žen, když začínají cvičit tak jdou do posilovny s kámoškou nebo samy a jdou první do kardio zóny. Což je v pořádku na rozehřátí. Proč ne.

Ale teď nastává ten moment pravdy. Aerobní aktivitou nespálíte nikdy tolik kalorií jak si myslíte. Ráno si dáte kafe, trošku cukru a plnotučné mléko a bum, právě jste do sebe dostaly více kalorií, než spálíte během průměrného kardio cvičení.

Kardio představuje mimořádně neefektivní využití času. Cca 200 spálených kalorií za 45 minut cvičení.

S kardiem zůstaneš slabá a oplácaná, protože při něm nerostou svaly. A ještě jako bonus navíc karido může způsobit ztrátu svalů, protože tělo se zbaví toho co nevyužívá.

Neměla by jsi se soustředit na těch pár kalorií, které spálíš během cvičení: místo toho chci, aby jsi se soustředila na povzbuzení metabolismu a to Ti dokážou poskytnout svaly dokonce i během spánku.

Nabírání svalů je klíčem k úbytku váhy.

Podle studií každý půl kilogram svalu spálí průměrně 10 kalorií denně v klidovém stavu.

Ročně to je 3650 kalorií. Víc než půl kila tuku. A to se vyplatí.

Aerobní aktivita  je nejen neúčinná pro zlepšení stavby těla a není vůbec bezpečná jak si lidi myslí.

Tisíce či miliony stále stejných opakovaných pohybů může způsobit nepozorovaný tlak na klouby a můžou se objevit chronická zranění.

Existuje spousty geneticky výjimečných lidí, ale to nejsi Ty, a pokud jsi, tak gratuluji.

 

Vždy mě trošku mrzí, když vidím ženy s nadváhou jak běží, hopsají nahoru a dolů. Došlapují na páse s botami jak lodičky houpající se v rozbouřeném oceánu a s nestabilním chodidlem a kolena létají do všech směrů.

 

Bez základů stability, rovnováhy v podobě silného základu svalů je běhání, skákání cestou do pekla.

 

A proto říkám. Když začínáte cvičit a jdete na pás, tak prosím jen chůze, ale jen 10 minut maximálně a pak jděte cvičit.

A když nevíte co cvičit, tak máte možnost najít si dobrého trenéra, který Vás naučí jak cvičit a povede Vás přes to nejtěžší a to je začátek.

Pokud máte holky zájem, stačí napsat a uskutečníme schůzku a spolupráci.

Napiš na email: jan@dragomir.cz

 

Vhodné odkazy pro Tebe:

Web: https://dragomir.cz/

Eshop: https://dragomir.cz/eshop/

Jídelníček pro ženy – https://dragomir.cz/kurzy

Měsíční plán cvičení s vlastní váhou těla na doma pro ženy – www.dragomir.cz/kurzy

Video kurz život je pohyb –
https://www.naucmese.cz/kurz/video-zivot-je-pohyb

Video kurz závěsný systém
https://www.naucmese.cz/kurz/video-ovladni-zavesny-system-trx

 

 

Nauč se cvičit správně
20 cviků na břišní svaly

Naučím Tě jak správně cvičit

Děkuji za za důvěru, nebudeš litovat.

Něco se stalo špatně.

Nauč se cvičit správně
20 cviků na břišní svaly

Naučím Tě jak správně cvičit

Děkuji za za důvěru, nebudeš litovat.

Něco se stalo špatně.