Když jsem se bavil s ženami ohledně kardia, tak většina odpoví: chodím běhat na pás, jezdím na kole ve fitku nebo jdu na orbitrek. 

A já se ptám jak dlouho a odpověď byla pro mě alarmující. 

Třeba hodinu a pak jdou cvičit na 15 minut břicho a já s pohledem nechápavým říkám jako fakt? 

No fakt odpoví jedna cvičenka. Říkám dobře a odpovídám ji zdvořile a myslíš, že je dobré ztrácet čas hodinu na kardiu? 

Trošku naštvaným pohledem odpoví a proč ne?

Řeknu Vám holky jak to vlastně je.

Většina žen, když začínají cvičit tak jdou do posilovny s kámoškou nebo samy a jdou první do kardio zóny. 

Což je v pořádku na rozehřátí. Proč ne. Ale teď nastává ten moment pravdy. 

Aerobní aktivitou nespálíte nikdy tolik kalorií jak si myslíte. 

Ráno si dáte kafe, trošku cukru a plnotučné mléko a bum, právě jste do sebe dostaly více kalorií, než spálíte během průměrného kardio cvičení.

Kardio představuje mimořádně neefektivní využití času. Cca 200 spálených kalorií za 45 minut cvičení.

S kardiem zůstaneš slabá a oplácaná, protože při něm nerostou svaly. 

A ještě jako bonus navíc karido může způsobit ztrátu svalů, protože tělo se zbaví toho co nevyužívá.

Neměla by jsi se soustředit na těch pár kalorií, které spálíš během cvičení: místo toho chci, aby jsi se soustředila 

na povzbuzení metabolismu a to Ti dokážou poskytnout svaly dokonce i během spánku.

Nabírání svalů je klíčem k úbytku váhy.

Podle studií každý půl kilogram svalu spálí průměrně 10 kalorií denně v klidovém stavu.

Ročně to je 3650 kalorií. Víc než půl kila tuku. A to se vyplatí.

Aerobní aktivita  je nejen neúčinná pro zlepšení stavby těla a není vůbec bezpečná jak si lidi myslí.

Tisíce či miliony stále stejných opakovaných pohybů může způsobit nepozorovaný tlak na klouby a můžou se objevit chronická zranění.

Existuje spousty geneticky výjimečných lidí, ale to nejsi Ty, a pokud jsi, tak gratuluji.

Vždy mě trošku mrzí, když vidím ženy s nadváhou jak běží, hopsají nahoru a dolů. Došlapují na páse s botami jak lodičky houpající se v rozbouřeném oceánu a s nestabilním chodidlem a kolena létají do všech směrů.

Bez základů stability, rovnováhy v podobě silného základu svalů je běhání, skákání cestou do pekla.

A proto říkám. Když začínáte cvičit a jdete na pás, tak prosím jen chůze, ale jen 10 minut maximálně a pak jděte cvičit.

A když nevíte co cvičit, tak máte možnost najít si dobrého trenéra, který Vás naučí jak cvičit a povede Vás přes to nejtěžší a to je začátek.

Pokud máte holky zájem, stačí napsat a uskutečníme schůzku a spolupráci.