Má spánek vliv na hubnutí ptám se záměrně.

Kdo říká, že ano čtěte dál a kdo ne tak také čtěte dál a dozvíte se negativa a pozitiva spánku na hubnutí.

Všechny informace čerpám z vlastní zkušenosti a také informace z knihy – Proč spíme.

Jestli u tohoto článku usnete tak budu rád, protože si aspoň odpočinete a třeba Vám to pomůže zhubnout.

Prosím také pište své názory a komentáře dolů pod příspěvek ať si můžeme navzájem předat své zkušenosti.

 

Spánek ač chceme nebo ne je základem života. Je velmi velmi malé procento lidí, kterým stačí pouhých 6 hodin spánku.

Spánek je základní proces pro funkci těla. Spíš dobře a kvalitně = cítíš se dobře a žiješ kvalitní život.

Spánek má obrovský vliv na hubnutí v rámci metabolických procesů.

Chceš zhubnout? Měla by si spát 8 hodin. Bez toho to nepůjde. Možná půjde, ale na úkor zdraví.

 

Když se podívám na spánek a v rámci zdraví a imunitního systému tak pokud jste nemocní tak co

chcete dělat nejraději? Být v posteli a mít klid, že ano? A je to tak.

Vaše tělo potřebuje bojovat s nemocí či virem a soustředí se na to.

 

Vaše tělo se snaží prospat ke zdraví.

 

Ale to jsem odbočil od tématu. To, proč čtete tento článek je přeci o hubnutí.

 

Tak jdeme na to: 

 

Začnete-li méně spát, přiberete. V pase se rozšíří hned několik sil.

První z nich jsou dva hormony ovlivňující chuť k jídlu.

Leptin – signalizuje pocit sytosti. Když je hladina vysoká tak nemáte potřebu jíst.

Ghrelin – je opakem a je spouštěčem silného hladu.

 

Nerovnováha je těchto hormonů může vybízet k častějšímu jezení a tím i přibírání na váze.

Omezíte-li spánek, začne se zvyšovat hormon ghrelin a tím pádem začnete mít hlad a chutě.

 

Tady dochází k dvojitému ohrožení. Málo spánku a ještě hlad je klíčové k přibíraní.

Nevyspalé tělo bude plakat i na královské hostině, protože bude mít stále hlad a chuť, i když se najíte.

 

Ze studie vyšlo, že stejní lidé co měli méně spánku konzumovali o 300 kcal více než, když byli vyspaní.

Což v rámci 5 dní je denní příjem žen, které se snaží zhubnout.

 

Když jste nevyspané tak máte větší chuť na sladké či potraviny s vysokým podílem sacharidů.

(sušenky, čokoláda, zmrzlina, chlebíčky, brambůrky)

Namísto konzumace bílkovin, ale v nevyspalém těle není chuť.

 

Odstavec z knihy – Proč spíme:

 

Pozitivní však je, že dostatek spánku nám dává kontrolu nad vlastní tělesnou hmotností.

Zjistili jsme, že plnohodnotný noční spánek opravuje komunikační cesty mezi oblastmi

mozku spouštějícími hédonické choutky a vyššími oblastmi mozku držícími naše chutě

na uzdě. Hojný spánek tak dokáže obnovit systém kontrolních impulzů v mozku a před

případným přejídáním aktivovat příšlušné brzdy.

 

Plnohodnotný bohatý spánek dělá dobře i střevům.

Také slouží k znovunastolení rovnováhy nervového systému těla.

 

Nedostatečný spánek je spouštěčem známého hormonu ,,kortizolu,,

Tento hormon aktivuje špatné bakterie, které zamořují mikrobiom, který

je stále ve fázi zkoumání, ale věřím, že má obrovský vliv na hubnutí,

a má vliv na tělo jako celek.

 

Ale ví se, že nedostatek spánku zabraňuje vstřebávání všech živin z potravy.

 

Dám Vám holky příklad:

 

Chcete zhubnout, odbourat tuk a zlepšit svoji postavu a budete držet přísnou nízkokalorickou dietu.

A teď budete spát 5-6 hodin denně což je v dnešní době běžné. A nebo budete spát 8 hodin.

V obou případech zhubnete. Což je pozitivní nemyslíte?

Ale málo spánku znamená ztrátu svalů a né tuků. Tuk se Vás bude držet zuby nehty.

Budete ztrácet svaly což nechcete.

 

Při plnohodnotném spánku budete hubnout tuk.

 

Nedostatečný spánek je pro hubnutí kontraproduktivní a nemá žádný smysl.

Říkám to nerad, ale je to tak.

 

Více spánku = hubnutí.

 

 

Chceš získat vyvážený
JÍDELNÍČEK ZDARMA?

Nastartuj svůj metabolismus tím správným směřem. Jídelníček slouží k pochopení problematiky zdravého stravování.

Děkuji za za důvěru, nebudeš litovat.

Něco se stalo špatně.

Chceš získat vyvážený
JÍDELNÍČEK ZDARMA?

Nastartuj svůj metabolismus tím správným směřem. Jídelníček slouží k pochopení problematiky zdravého stravování.

Děkuji za za důvěru, nebudeš litovat.

Něco se stalo špatně.