Ač to může být pro Vás ženy zvláštní, že tento článek píše chlap, tak jsem to pečlivě studoval a studuji stále,

jelikož jsem lifestyle coach pro ženy. Hledám pro Vás ty nejlepší strategie jak udělat trénink efektivní.

Píšu Vám informace, které jsem vypozoroval na svých klientkách všech věkových dekád.

Každý týden je s ženou jiný a ač chcete nebo ne, nemůžete trénovat stále stejně. 

Každá žena je cyklická a každý týden je jiná. Jako chlap to znám velmi dobře a vím jak je těžké

pochopit a uzpůsobit se k tomu. Je to dlouhé hledání a pochopení.

Během jednoho měsíce se můžete setkat s mladičkou dívkou překypující energií,

se zralou matkou, melancholickou, ale kreativní ženou nebo s bábou vyžadující řád a pořádek.

 

Začnu tou nejtěžší fází a tou je

,,menstruační cyklus,,

 

V této fázi jsou moje klientky hodně v útlumu. Nemají chuť do tréninku a hledají spíše něco velmi pohodového.

A i kdybych chtěl po ní trénink těžkých dřepů a výpadů tak to neudělám, protože si nechci zahrávat s nebezpečím

úrazu a zranění. Trénink by neměl obsahovat dynamiku (výskoky), rychlost tréninku je pomalá. Nezvedat těžké

závaží, protože tělo bojuje s něčím víc než jen činka nebo kettlebel. Určitě necvičit břicho, NE NE NE a ještě jednou NE.

Za tím si stojím, jelikož břicho to možná holky nevíte, ale při prvních třech dnech, když jíte čokoládu tak nepřiberete ani deko.

Vaše tělo je ve fázi čištění a veškerou energii, kterou máte si bere tělo na menstruační fázi, takže si můžete s klidnou duší

a srdcem dát 50-100 g čokolády bez výčitek. Opravdu je to šílené, ale funguje to. Ale to jsem odběhl od tématu.

Pokud nenecháte tělo jednou za měsíc odpočinout v oblasti pánve a břicha tak si zahráváte se svým zdravím.

Další velkou zajímavostí je, že v oblastí pánve a břicha se nacházejí 3 čakry. Kořenová, sakrální a pupeční.

Když je necháte odpočinout a hlavně druhou sakrální ženskou čakru tak si urychlíte regeneraci už tak těžkého týdne.

A místo toho, aby jste po pár dnech (u každé ženy je to jinak) byly opět energické střelené

a dynamické, jste stále unavené o pár dalších dní a Váš hormonální systém je rozhozený.

(špatný spánek, nálada a žádná energie).

 

 

 

Tím se dostávám k druhé fázi a to je moje nejoblíbenější a je to

,,dynamická, energická fáze,,

 

Pokud moje klientky přejdou s poklidem a odpočinkem menstruační fázi tak je čekají ty nejlepší tréninky.

Na to jsem vždy připraven a proto cvičíme vždy těžší tréninky v kombinaci s dynamikou. V neposlední řadě

volím větší rychlost tréninku, protože poté jsou ještě více nabité energií a zvládnou toho více. V této fázi

padají vždy jejich rekordy ať už na dřepech a švihadlu, nebo také na tlaky s činkami či přítahy na TRX.

Miluji tento týden.

 

 

 

Jdeme na třetí fázi a je to moje další oblíbená

,,Ovulační nebo já tomu říkám kecací fáze,,

 

Mám ověřeno, že 1/3 tréninku mluvíme. Někdo mi může říct, že jen kecám nebo kecáme, ale i to patří

k dobrému tréninku, protože chci vědět jak se cítí moje klientka. Jaké měla poslední 2 týdny a jak

funguje její osobní život. Protože pokud nefunguje tak nemůžu plánovat dobře trénink. Detaily, které se

dozvím většinou ovlivní změnu těla v dalších měsících. Trénink už není tak rychlý a dynamický, ale

je spíše na více opakování s pomalu se zvětšující se vahou.

 

 

 

A čtvrtá fáze je moje neoblíbená a je to

,,předmenstruační fáze a já ji říkám fáze demotivační,,

 

Holky cvičíte cvičíte a najednou to nejde, nic nejde, celé cvičení stojí za … !!

Znáte to ne? Já taky nebojte se. Mám to skoro pořád, kdy mi klientka řekne, že jsem špatný trenér,

že jen stojím a buzeruju. Že nevidí změnu. Že si to mám jít zkusit zvedat sám, když jen stojím a nic

nedělám. A tak bych mohl pokračovat. Jednou z těch hlášek napíšu knihu.

V této fázi se snažím klientky nenas..t s prominutím.

Trénink jezdíme v normálním tempu, ale snažím se nejezdit hodně cviků, protože je to pak demotivační

pro mé klientky, když ví, že před 2 týdny zvedly v dynamické fázi tolik a teď o třetinu méně na tom

stejném cviku.

 

 

Něco navíc.

 

Je to zvláštní, ale čím více pronikám do cyklických fází žen, tím je více chápu, ale trvá to a trvat to bude dlouho.

Každá žena je jedinečná a každá žena by sama měla chápat svoje cyklické fáze v tréninku. Některé ženy nechápou ani

samy sebe a měl by to chápat Váš coach? Budu se snažit.

Na závěr Vám chci říct, že pokud užíváte hormonální antikoncepci tak si zahráváte s hormonální nerovnováhou

a stresem a jediné co Vy samotné z toho máte je neprožívat a neumět pochopit svoji cykličnost a tím pádem nepochopíte

jak funguje Vaše tělo v tréninku. Protože pokud Vám zrovna vychází Váš potlačený menstruační cyklus na těžké dřepy či

těžký trénink tak si zahráváte se svým zdravím dlouhodobě a projeví se to. Ať už na možnosti otěhotnění nebo

možnosti hubnutí, jelikož budete ždímat svoje tělo bez odpočinku. Pečujte o svoje tělo jako princezny, protože si to zasloužíte.

 

 

 

 

Chceš získat vyvážený
JÍDELNÍČEK ZDARMA?

Nastartuj svůj metabolismus tím správným směřem. Jídelníček slouží k pochopení problematiky zdravého stravování.

Děkuji za za důvěru, nebudeš litovat.

Něco se stalo špatně.

Chceš získat vyvážený
JÍDELNÍČEK ZDARMA?

Nastartuj svůj metabolismus tím správným směřem. Jídelníček slouží k pochopení problematiky zdravého stravování.

Děkuji za za důvěru, nebudeš litovat.

Něco se stalo špatně.